Hieronder vindt u de lijst met documenten die nodig zijn voor de verkoop, afhankelijk van de regio waar uw eigendom zich bevindt.
Brussel - Waals Gewest
- Kopie van identiteitskaart of paspoort
- Eigendomstitel of notariële aankoopakte
- Stedenbouwkundig uittreksel.
- Plannen van de woning
- Laatste uittreksel van het kadastraal inkomen
- Energieprestatiecertificaat
- Keuringsattest van de elektrische installatie
- Indien van toepassing, bouw- en/of renovatievergunningen.
- Postinterventiedossier. Indien na mei 2001 werkzaamheden aan het pand zijn uitgevoerd, het daaropvolgende werkdossier.
- Bodemattest
- Certificaat van de eventuele stookolitank.
- Kopie van de eigendomsverzekeringspolis.
Voor panden in mede-eigendom
- Notulen van de algemene vergadering van de afgelopen 3 jaar.
- De afrekening van de lasten van de afgelopen 2 jaar (met details van het werkkapitaal en de reservefondsen, evenals eventuele achterstallige betalingen).
- Basisakte
Vlaams Gewest
Dezelfde documenten als voor het Brussels Gewest, plus het volgende:
- Informatie over de overstromingsgevoeligheid van het onroerend goed.
- Uittreksel van het kadaster & kadastraal plan
- Informatie over de erfgoedwaarde
- Asbestcertificaat